Archive for June 5th, 2008

Den 9e maj skrev jag en to-do-list och jag har kommit en bit på väg. :) Möblerna är inoljade och blev skitsnygga. Idag kände jag en liten pust av energi och snabbt slet jag åt mig en trasa, skål med vatten, fönsterputs och fönsterskrapan. En kvart senare så kunde man återigen se ut. Fönstrena blir så galet skitiga av Essingeleden, där det varje vardag passerar cirka 165000 bilar enligt Vägverket. Leden är visst byggt för 80000 bilar per dag…

Allt som saknas nu på balkongen är lite blommor, det ska jag försöka ta tag i snart.

Comments 53 Comments »

Vad jag ogillar dessa. Om man spanar på en sida med en massa bilder och liksom letar efter något med musen och för den fram och tillbaka över sidan så poppar dessa irriterande rutor upp hela tiden och hakar sig och har sig. Mucho irritato.

Comments 95 Comments »

Jag har haft lite smådålig syn på långt håll ett par år nu men tänker inte på det förutom när jag letar efter skyltar på stan eller kör bil där jag inte kört förut och behöver titta efter skyltar. Men så när vi var i Eskilstuna så såg jag i skyltfönstret till Synsam att de hade drop in synundersökning för 40:- då de furade 40 år som optiker eller något sånt. Gick in och gjorde en undersökning och nu har jag klickat hem ett par glasögon på www.favoptic.com, 395:-. Fick hem fyra provbågar i början av veckan och det var väl egentligen bara ett par som kändes rätt. Men för 395kr så kan jag tänka mig att bara testa och se hur det känns. Ska bli lite spännande att få hem dem om en vecka ungåfär.

Så här ser bågarna ut för den nyfikne.

Comments 6 Comments »

Här var det länge sen sist jag uppdaterade. Livet är ibland roligare att uppleva än att blogga om :) Just nu känns det mest segt då jag sitter på jobbet och timmarna tills 07:00 känns oändliga även fast det endast är 7 timmar kvar. Sista natten är det med och det känns skönt.

Satt på Arlanda Express och funderare på en lista så här kommer den

• 17 arbetspass kvar tills semestern
  • varav 6 är nattpass
  • 29 dagar kvar tills semestern
  • varav 6 dagar är roliga dagar med födelsedag, Gröna lund med jobbet, midsommar mm

Känns bra. Längtar efter ledig tid. Jag är ledig i 34 dagar. Så himla skönt. Funderar på att flyga ner till Malmö och sen bila runt lite i Skåne… vi får se.

Helgen som var så var vi iväg på en liten minisemester i Eskilstuna. Tog tåget dit på fredagsförmiddagen, gick runt och strosade i stan några timmar, checkade in på hotellet, badade i deras pool. Åt middag på en restaturang vid smedjorna, mysig och otroligt god mat. Men inte ens i närheten av hur god efterrätten var som vi åt på en annan restaurang, Åbryggan. Ligger precis vid vattnet och superbra service, trevlig atmosfär och helt sjukt goda efterrätter. Creme brulé med hallonkolasås, smultronsorbet och choklad…. Shit så gott det var. Tror minsann att jag måste lära mig göra creme brulé.

På lördagen åt vi hotellfrukost som är något av det bästa jag vet. Man får ta av allt möjligt och sen slipper man diska. Underbart. Eller hur ofta har du fil, mjölk, 10 olika sorters müsli, pannkakor, kokt ägg, mjukt bröd, hårt bröd, oboy, 5 sorters juice, överlägg så du inte kan välja vilken du ska ta, frukt och crackers med en massa olika ostar till frukost? Varje vanlig vardag eller hur? Yeah, right. En skål med mjölk, flingor och några russin är vad jag brukar orka få ihop…

Promenerade genom stan för att testa en minigolfbana jag sett på internet, äventyrsgolf :) Roligt och annorlunda och bäst av allt, jag vann! Efter det var det Parken Zoo som gällde och vi började gå tillbaka mot stan då det ligger på andra sidan… Mitt på dagen och solen var galen. Slutade i att vi tog taxi, 109:- men det var det värt. Parken Zoo kändes litet och oorganiserat och som om de hade öppnat för första gången den dagen. Dåligt skyltat och här och där förstod man inte om det skulle finnas något djur i inhägnaden eller inte… Sandkatten var gulligast och mininoshörningarna var lite småcoola, men de låg bara under vattnet och låtsades vara stenar så man såg inte så mycket av dem… Vi ledsnade ganska snart och tog bussen in till stan igen, låg i en park och mös tills Åbryggan öppnade för kvällen, åt kantarellsoppa som smakade himmelskt för att sen springa mot tåget och snart var vi hemma igen.

Trots att Parken Zoo kändes fånigt så var hela trippen bara positiv, vi hade en härlig komma-bort-från-vardagen-resa och Eskilstuna var en fin stad. Billiga hus fanns där också… hmm…

På måndagen låg det en lapp i brevlådan från Hyresgästföreningen, de bjuder folk i vårt område på resan och inträde till Parken Zoo i Eskilstuna! Haha, vi funderar på om vi ska boka för att sen gå till Åbryggan och äta gott…. För även om det är gratis så vill jag inte tillbaka till Parken Zoo.